Workshop “Omgaan met (ongewenst) gedrag”

Communicatie is de reactie die je krijgt, ongeacht hoe je het hebt bedoeld. Gebeurt het je dat je tijdens een gesprek een reactie krijgt die je eigenlijk niet wilt zien? Dat je merkt dat jij je aangevallen voelt of dat de ander in de verdediging schiet. Frustratie? Ervaar je weerstand bij anderen terwijl je intenties goed bedoeld zijn? Wil jij meer resultaat zien met jouw communicatie? Deel 3 van het leiderschapsprogramma “Verbindend communiceren”.

Toelichting
Deze workshop is een vervolg op de workshop “Basisvertrouwen in beeld“. Wil je meer resultaat uit communicatie, is het de kunst te leren luisteren, echt luisteren. In deel 2 heb je geleerd verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen communicatie, gevoelens en behoeften. Wanneer jij hier meer grip op krijgt, zal je beter in staat zijn te luisteren en de reactie van anderen op te vangen. Iedereen is eigenaar van, en dus verantwoordelijk voor, zijn eigen innerlijke wereld en de uitingen daarvan. Jouw empathisch vermogen is de basis voor beter onderhandelen, beïnvloeden, overtuigen of het oplossen van ruzies.

Demusa Coaching & Training biedt jou een unieke workshop waarbij je leert inzicht te krijgen in de ander en gevoelens van de ander op te vangen en om te buigen naar wat werkelijk nodig is waarbij je de oplossing laat bij de eigenaar. Je krijgt tools om het vertrouwen bij de ander in jou te vergroten. Uniek door de samenwerking met het paard. Een dier dat uiterst gevoelig is voor leiderschap en non verbale communicatie. En hiermee een uitstekende leermeester. Een inspirerende workshop met een mix van theorie, doen en ervaren.

Programma

  • Kennismaking
  • Inleiding verbale & non verbale communicatie, model “Kunst van het luisteren” naar het boek van Lundbergen
  • Training “Valideren & spiegelen”
  • Lunchpauze
  • Inleiding herkennen van weerstand, RET-theorie
  • Training “Omgaan met weerstand”, oefening met de paarden
  • Training “Geven en ontvangen van feedback”
  • Afronding & evaluatie

Na deze workshop

  • Ben jij je bewust op welke wijze je duurzaam effectief kan communiceren
  • Heb je kennis van de basis principes van het valideren van emoties
  • Weet je ineffectieve communicatievormen te herkennen en om te buigen
  • Herken je weerstand en weet je hoe hier effectief mee om te gaan
  • Heb je jouw empathisch vermogen door ontwikkeld

Na de workshop is het mogelijk met de deelnemers een terugkom middag te organiseren om het geleerde te bespreken en aan te scherpen.

Toepassing/maatwerk
Deze workshop kan in opdracht worden ingezet voor diverse doelgroepen (bedrijven, scholen, instellingen). Deze workshop is tevens individueel bij te wonen, zie hieronder actuele data.